International Mini-Z Masters

International Mini – Z Masters Fellbach 01 – 02. března 2008

Když nám přišla koncem ledna pozvánka od Rolfa Krautera z Mini Car Club Fellbach na mezinárodní závody Mini Z Masters tak v našem klubu zavládl chaos, zda se vůbec zúčastníme, protože téměř nikdo z našich pilotů si nechtěl troufnout  na mezinárodní   závody. Ale přeci jen se mi podařilo sestavit tým který měl chuť si v Německu zabojovat. Je třeba říct, že víc odvahy se našlo u nejmladších členů klubu, měl jsem opravdu radost   z jejich nadšení a nasazení. Ale nakonec jeli i starší a ostřílenější závodníci kteří dostali chuť si za závodit jinde než na domácí dráze. Ještě než jsme odjeli tak jsem všem říkal když někdo dojedete do desátého místa bude to úspěch a to jsem vůbec netušil jak se kluci pochlapí ale o tom až dále. A tak nezbývalo domluvit dopravu a stou nám pomohla firma Toyota Louwman Praha zapujčením vozu Toyota Corolla a dalším již tradičním  sponzorem našeho týmu byla firma Pecka Modelář. A teď už  se jen  zaregistrovat  a vyrazit do Fellbachu. Cesta byla dost děsivá, protože nám na cestu pěkně foukala vichřice Emma a vytrvalý déšť a ke koci cesty i sníh, ale naštěstí jsme vyjeli dostatečně včas a tak jsme do Sttugartu a posléze do Fellbachu který je předměstím Sttugartu včas a tak závodníci stihli opolední trénnig. Členové MCC Fellbach se opravdu pochlapili a v městské hale Alte Kelter postavili moc pěknou rychlou trať která měla i těžké technické pasáže jedinou výtkou by mohl být nedostatek světla jak v depu tak nad dráhou. Pořadatelé použili dráhu Kyosho se všemi novými doplňky takže mohli postavit různé úhly zatáček. Pořadatelé závodů vypsali závody ve čtyřech kategoriích Standard, Expert, AWD, F1. Na start dorazila z původních cca stodvaceti závodníků díky počasí v celé Evropě necelá osmdesátka z Belgie, Holandska, Rakouska, Německa a Čech. Naši závodníci nastoupili v kategoriích Standard a Expert je škoda, že nemohli jet pro   účast na jiných závodech  piloti F1 od Zdenka Kapičky kteří jezdí na vysoké úrovni a dobrý výsledek by se dal očekávat. V kategorii Expert nás reprezentoval Radan Štráchal, v kategorii Standard Josef Komárek, Ondřej Lambeitl, Míla Kliský, Jiří Kopecký, Čestmír Řanda ml. a Čestmír Řanda nejml. Ve Standard šasí MR01, MR015, MR02   se jednalo v podstatě o auta z krabice včetně základního motoru povolený tunig jen háčko a kuličková ložiska vše ostatní zakázáno. V Expert šasí MR01, MR015, MR02 byly povoleny   všechny komerčně dodávané tuningové díly a to od všech dostupných výrobců včetně   upravené elektroniky. Ve všech kategoriích byly zakázány mechové pneumatiky a byly povoleny pneu jen z gumové směsi a to se vzorkem i bez vzorku. Vysílače byly ve všech kategoriích bez omezení a tak se mezi závodníky objevila i naprostá novinka od Kyosha vysílač Perfex KT-18 ASF 2,4 Ghz. Závodníci byly rozděleni ve svých kategoriích losem a tak vzniklo jedenáct skupin Rozjížďky se jeli na pět minut a sobotu jek každý třikrát. Ve Standardu jel Jirka Kopecký hned první rozjížďku kterou vyhrál to celý náš tým opravdu nastartovalo k skvělým  výkonům i přesto, že první místo až tolik neznamenalo důležitý byl čas a ujetá kola. V zápětí za ním jel Pepa Komárek který taky obstál dobře a tak nálada byla super.

V další rozjížďce se nenechal zahanbit Ondra Lambeitl a Míla Kliský matador našich závodů raději zvolil opatrnou jízdu. Rodinný tým Řandů měl u staršího Čendy smůlu pro poruchu nedojel zato mladší dojel třetí takže taky dobrý výsledek.   V Expertech Radan Štráchal ukázal, že tým z Čech není jen do počtu a v sobotu všechny rozjížďky systém start cíl vyhrál, i když jsme věděli, že důležitější je čas nálada byla skvělá. Tak jsme si jeli odpočinout na hotel a proběhla porada co dál, protože jsme   nevěděli do jakých skupin kluci postoupí a jak si stojí další možní soupeři. V neděli se jela poslední rozjížďka Radan opět nezklamal a svou rozjížďku vyhrál. Pepa s Ondrou druhý a čtvrtý, takže naděje na postup velká a tu měl i Jirka Kopecký kterého přejmenoval místní komentátor na Žiry Kopeky a tohle jméno mu už zůstalo i mezi námi.
Tým Řandů německým kolegům taky pěkně potrápil jazyk a tak z nich najednou byl Oestmir Oanda,staršího opět zklamalo auto a rázem bylo po postupu. Po spočítání rozhodčími do finále A Expert na čtvrtém místě postoupil Radan Štráchal do finále A   standard Jirka Kopecký. Do finále B standard postoupili Pepa Komárek,Ondra Lambeitl a Míla Kliský. Do finále C standard Čestmír Řanda nejml. a do finále D standard Čestmír Řanda ml.. Ve finálových rozjížďkách šlo do tuhého a bylo vidět, že soupeři to berou opravdu vážně a adrenalin jen přetékal. Finále A mělo tři rozjížďky B dvě a ostatní jen jednu. Žiry Kopeky měl trošku smůlu, že zvolil šasí MR 015 protože proti MR02 měl horší časy a dojel na pátém, čtvrtém a čtvrtém místě. Ve finále B se pobil Pepa s Ondrou a   zezadu jim sekundoval Míla. A v Expert a finále Radan  třetí, čtvrté a poslední rozjížďku řekl, že pojede na risk dojel třetí. Komise rozhodčích šla počítat  a nervozita vrcholila.

Kategorie Expert:

1) Sporys Tobias – Německo
2) Braun  Lucas – Rakousko
3) Štráchal Radan – Česká Republika

Kategorie Standard:

1) Sporys Tobias – Německo
2) Cop Roy – Belgie
3) Braun  Lucas – Rakousko
5) Jiří Kopecký – Česká Republika
8) Josef Komárek – Česká Republika
10) Ondřej Lambeitl – Česká Republika
12) Míla Kliský – Česká Republika
15) Čestmír Řanda nejml. – Česká Republika
27) Čestmír Řanda ml. – Česká Republika

Tak když jsme odjížděli z Prahy jsem vůbec nedoufal, že bude někdo do desátého místa a výsledek čtyři v první desítce a z toho jeden bronz to považuji za obrovský úspěch našeho klubu MK První Mini Z Racer ČR. Moc se mi líbilo,že téměř nikdo ze soupeřů neřešil jízdní vlastnosti té či oné karoserie, tak jak je tomu u nás v klubu ve Fellbachu se prostě jezdilo se vším co se pilotům líbilo a tak   se například ve finále A Expert objevila Lancia Delta a taky Mini Cooper. To by bylo u nás téměř nemyslitelné už to slyším s čím to jedeš tahle kastle nefunguje a další podobné poznámky. Ve Fellbachu se prostě jezdilo s tím co má pilot rád a líbí se mu a zároveň to nemusí být jízdními vlastnostmi nejlepší karoserie, ale snažit se ukázat, že je to rukama a tak je to i pro diváka  zajímavější když na startu nejsou čtyři stejná auta. A tak zbývá jen poděkovat klukům za úspěšnou reprezentaci na mezinárodních závodech a sponzorům za vše co pro nás udělali.

A těšit se na další ročník International Mini-Z Masters 2009 ve Fellbachu.

Alan Tretera

TOP

Comments are closed.