Na nelehké začátky klubu vzpomíná předseda Alan Tretera

V roce 2001 firma Kyosho vyrobila první auta třídy Mini Z, v tu dobu ale ještě nebyl moc velký výběr karoserií. Rok na to už bylo vše jinak. Velký výběr karoserií s povrchovou úpravou, kterou musí kladně hodnotit i nejnáročnější stavitel plastikových modelů, navíc spousta tuningových dílů a možnost přehazování karoserií a už nebylo cesty zpět. Mini Z mě jednoznačně uchvátil. Někdy před vánocemi, v roce 2002, jsem se setkal se svým kamarádem Čestmírem Řandou a seznámil jsem ho s Mini Z. Říkal jsem mu, že by bylo skvělé pořádat s těmi autíčky závody. A on za pár dnů přišel s nápadem jezdit v Jágr’s sport baru na Václavském náměstí. A tak jsme na jaře 2003 za podpory paní Marcely Peckové – majitelky firmy Pecka Modelář začali stavět první dráhu přímo pro Jágrs sport bar. Po dvou promo závodech, kterých se zúčastnili VIP osobnosti a které sklidily pochvalu i od zástupců z firmy Kyosho Deutschland jsme se rozhodli pořádat první ročník závodů. Oslovili jsme firmu Energizer, která celý ročník sponzorovala palivem čili bateriemi Ultra + velikosti AAA. Hned při prvním závodu jsem pozval svého přítele Davida Maška,ze kterého se stal nenahraditelný hlavní rozhodčí všech našich závodů. Musím se přiznat ,že opravdu nevím, jaký systém závodů bychom jezdili, kdyby tenkrát David nepřišel. V listopadu 2003 jsem díky sponzorským smlouvám musel založit modelářský klub. A to jsem ještě netušil, co všechno to obnáší. Naivně jsem myslel, že když budu dělat něco pro zábavu lidí, takže to půjde jednoduše. Opak byl pravdou, samé papíry a běhání po úřadech. Ale výsledek se dostavil. Přihlásili jsme se k Českému svazu modelářů a tím pádem byl Modelařský klub první Mini Z Racer ČR založen. Tou dobou jsem natáčel s naším VIP pilotem Daliborem Gondíkem první díly pořadu Rady Ptáka Loskutáka o modelech a již druhý díl se natáčel o vhodných drahách pro Mini Z. Pořád mě nenapadal vhodný prostor po natáčení a tak jsem se zeptal majitelky domu ve Zlatnické 4, zda bychom mohli natáčet v atriu před prodejnou Pecka Modelář. A tehdy jsem se dozvěděl, že je ve druhém patře nad naší prodejnou volná místnost. Hned po natáčení jsem věděl, že to je to pravé pro náš klub. Na jaře 2004 se na trhu objevilo počítací zařízení Kyosho Lap Z, které nám věnovala firma Pecka Modelář, a nám při pořádání závodů skutečně velmi ulehčilo život. Pár závodů jsme jeli ještě na dráze z “Jágr’su” ale bylo nám všem jasné ,že musíme postavit novou dráhu. Po dost bolavých začátcích, kdy jsem skutečně nevěděl, zda klub a jeho režijní náklady dokážeme utáhnout, se sešla schůze, která rozhodla o členských poplatcích k určitému datu a počtu členů s tím ,že pokud nevybereme příslušnou částku, tak prostor ve Zlatnické budeme muset opustit. Nakonec se vše v dobré obrátilo, částku se k udanému datu povedlo vybrat, a začali jsme stavět dráhu. Materiál na stavbu dráhy nám věnovala firma Asahy, která se zabývá stavbou nábytku na zakázku. Tomáš Dašek je autorem dráhy, kterou s pomocí dalších členů ve svém volném čase postavil, a udržuje ji. Tak v listopadu 2004 mohla začít nová závodní sezóna Energizer Kyosho Mini Z Cup za podpory firem Energizer, Pecka Modelář, Kyosho, Teaspon Cinema a Mattanelli. Na rozdíl od prvního ročníku jsme museli rozdělit kategorie na MR01 a MR02, protože na osmi metrové rovině je mezi podvozky až dvě vteřiny rozdíl. Od únorového závodu jsme zařadili pro velký zájem také podvozky F1,a podle zájmu chceme zařadit i Mini Z Monster. Překážky které se vkládají do dráhy jsou hotové. Tímto zvu k ježdění na naší dráze všechny příznivce Mini Z a vítám všechny nové členy.

Alan Tretera

TOP

Comments are closed.